Strength and Effort

Gülhan Arslan Voedingsspecialist

Voel je vrij en blij

Voor je lichaam zorgen is een investering, je krijgt er iets voor terug dat onbetaalbaar is

Ben jij klaar voor de verandering in jouw leefstijl?

Specialisaties

Gezondheid en voeding zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden met name als hieraan een chronische ziekte ten grondslag ligt. Soms is voeding en gezondheid gewoon je ding niet en wil je hierin verandering aanbrengen maar heb je een kickstart nodig, In Balans kan je hierbij helpen. Lees hier op welke gebieden ik je van dienst kan zijn.

Diabetes type 2

Bij mensen met diabetes lukt het de insuline in het lichaam niet om de bloedsuiker (bloedglucose) stabiel te houden. Als je je lichaam in conditie houdt en met juiste voeding kan je een hoop bereiken. Ik kan je hier bij begeleiden.

Lees meer:

Overgewicht

Door eten en drinken krijgt je lichaam energie wat nodig is om het eten te verteren en te bewegen. Met gezonde voeding kan je een hoop bereiken om met overgewicht de strijd aan te gaan, maar een aanpassing in je leverstijl veel meer.

Lees meer:

Overgewicht bij kind

Overgewicht bij kinderen een serieus probleem. Het is belangrijk om al vroeg verkeerde gewoonten tegen te gaan. Het bevorderen van een gezonde leefstijl onder ouders en kinderen is daarom een belangrijke vorm van preventie. Ik kan zowel ouders als kind begeleiden.

Lees meer:

Ondergewicht

Wanneer mensen met ondergewicht gezond eten raken ze niet verder ondervoed. Gezond eten is dus belangrijk. Nadruk ligt op een voeding met voldoende eiwit en energie, in combinatie met bewegen voor de spieropbouw.

Lees meer:

Stofwisselingsstoornis 'JoJo' effect

Het jojo effect kan ontstaan als je te vaak en te veel achter elkaar aan verkeerde diëten hebt gedaan. Ik kan je begeleiden door je handvatten te geven hoe je dit kan voorkomen en je geen last meer hebt van het 'JoJo' effect.

Lees meer:

Ervaring

Ik ben gediplomeerd voedingsdeskundige, heb mijn HBO opleiding gevolgd bij Civas BV, te Haarlem.
Voeding heeft altijd een bijzondere betekenis gehad voor mij en is het nog steeds.

GÜLHAN ARSLAN

Gepassioneerd

Als tiener kookte ik thuis, omdat mijn ouders werkten en ik de oudste was en nog thuis woonde. Mijn interesse gaat uit naar gezonde voeding. Voeding heeft mij altijd bezig gehouden in een goede zin. Het is mijn passie geworden, omdat ikzelf ook van gezonde voeding hou. Nu heb ik van mijn passie mijn beroep gemaakt. Hierdoor kan ik mijn passie aan jou doorgeven door jou handvatten te geven en je te begeleiden waar het nodig is. Ik heb het afvallen ook zelf ervaren. Tijdens mijn opleiding heb ik het kunnen toepassen op mezelf, hierdoor ben ikzelf zes kilo afgevallen. Ik moet eerlijk bekennen het viel me zwaar en ik voelde het overal in mijn lichaam, ik had ontwenningsverschijnselen. Maar ik heb het volgehouden en houd het nog steeds vol. Het was niet veel wat ik aan mijn voeding moest aanpassen, maar ik voelde het toch. Gezonde voeding is voor mij als mens ook belangrijk puur, omdat ik het lekker vind en ook, omdat het goed voor mijn gezondheid is. Buiten het gezond eten vind ik bewegen ook heel belangrijk voor mezelf. Voeding geeft mij energie en van sporten word ik blij. En als je blij bent en gezond eet leef je langer. Dus ik draag zelf een steentje bij voor mijn eigen gezondheid. Gezonde voeding betekent voor mij verse producten, geen pakjes en geen toevoegingen, geen kant en klare maaltijden.

Werkwijze

De aanpak

Eerste gesprek is de kennismakingsgesprek die duurt 60 minuten en is gratis. Hierin maken we kennis met elkaar en daarna begeleid ik je volgens de trajecten die ik aanbied. De trajecten die ik aanbied zijn: de eerste is voor de duur van 6 weken, tweede is 8 weken en de derde is 10 weken (zie tarieven). Na de kennismakingsgesprek volgt een eerste gesprek, tijdens het eerste gesprek nemen we samen de anamnese door, die betrekking heeft op je achtergrond en je eetgewoonten. Daarna ga je het traject starten. We hebben wekelijks contact en daarin begeleid ik je met coaching en beweging. De beweging die is in de vorm van wandelen op het strand, bos etc. Waar jij je prettig voelt en ontspannen bent. Elke afspraak duurt 60 minuten. Tijdens het traject kun je mij altijd bellen mailen met vragen en als je een moeilijk moment hebt, want ik weet uit ervaring dat die momenten gaan komen. Welke begeleiding kan ik je aanbieden? Overgewicht - Overgewicht bij kinderen - Ondergewicht - Voorstadium diabetes mellitus type 2 - Hoog cholesterol - Storing in de stofwisseling - Gezin - Lezingen (bedrijven en scholen)

Hoe is jouw BMI

18

BMI ondergewicht onder

25

BMI gezond tot

30

BMI overgewicht max

30

BMI Obesitas meer dan

Recepten

Smoothies kun je lekker tussendoor nemen voor of na het sporten. Yoghurt bevat eiwit B12, Banaan bevat Kalium, B6, wortel bevat vitamine A, spinazie bevat IJzer en vitamine B11, avocado goede vetten. Ingrediënten: 1 banaan Handjevol spinazie 1 wortel 1 glas yoghurt Halve glas water 1 eetlepel Hennepzaad Halve avocado Bereiding: Was alles goed en snij het in kleine stukjes, doe ze in de blender en maak er een romige smoothie van.

Smoothie

Goed voor een energieboost
Ingrediënten: 150 gram gemengde ongezouten en ongebakken noten 2 volle theeglazen havervlokken 2 eetlepels zonnebloempitten 2 eetlepels pompoenpitten 100 gram kokosvlokken 2 eetlepels olijfolie of lijnzaadolie 4 gedroogde abrikozen Bereidingswijze: Maak van de noten grove stukjes en doe de noten, havervlokken, zonnebloempitten, pompoenpitten ongeveer 15 minuten in de oven. Meng ze af en toe door elkaar. Als ze klaar zijn doe je de kokosvlokken en de olie erbij en meng alles met elkaar. Laat het even afkoelen en snij de abrikozen in hele kleine stukjes en doe dit erbij. Leg het in een goed afgesloten glazen pot. Noten leveren IJzer, vitamine B8, B1, vitamine E. En het bevat onverzadigd vet wat de LDL (slechte cholesterol) verlaagd. In havervlokken zitten relatief veel eiwitten. Geen toevoegingen.

Muesli

Gezond en lekker als tussendoortje met yoghurt
Doe in een karaf water met muntblaadjes, citroen en gember. Drink dit de gedurende de dag. Goed voor de reiniging van het lichaam. Ons lichaam bestaat uit 70% water en is belangrijk dat er gedronken wordt. Per dag minimaal 1 liter en maximaal 2 liter. Zo raken we de afvalstoffen uit ons lichaam kwijt. Alle drie hebben ze een reinigend effect, goed voor de spijsvertering.

Water met munt

citroen en gember
CONTACT

 

Uw opmerkingen en vragen zijn welkom.

* verplichte veld

Tarieven

Gratis - kennismakingsgesprek van 60 minuten.


Begeleiding inclusief lichaamsanalyse en voedingsschema

Traject 16 weken€  225
Traject 28 weken€  250
Traject 310 weken€  275
Gezinsprogramma met kinderen8 weken€  400

Uitbreidingen zijn altijd mogelijk als daar behoefte aan is.
Werken aan verandering van patronen is maatwerk en daar is alle ruimte voor.

Voorkomen is beter dan genezen daarom heb ik voor groepen een educatief voorlichtingsprogramma opgesteld. 
Het is ook mogelijk om individueel in een groep deel te nemen in een gezamenlijk programma met gezamenlijke doelen,
hiervoor is een inschrijving en een wachttijd tot er  er voldoende deelnemers zijn, meer weten? neem contact op.

Groepen vanaf 5 personenvoor de duur van 60 minutenp.p. €    35
Voor bedrijven en scholen60 minuten (groepsverband)€  200

Wil je alleen je voeding aanpassen en/of je wilt meer informatie over gezonde voeding en jouw klachten, dan is dit natuurlijk ook mogelijk.
Zonder direct deel te nemen aan een traject of in een groep kan je een dagschema of een weekschema krijgen.
Met losse afspraken kunnen we dan samen eventueel je voortgang begeleiden als je hier behoefte aan hebt.

Dagschema€  18|Losse afspraken van 30 minuten€     25
Weekschema€  25|Losse weegmomenten van 10 minuten€  12,50

Maak vrijblijvend een afspraak: 06-49345956

Het is mogelijk om na overleg in termijnen te betalen.